...SILICONVALLEY

...SILICONVALLEY

شما علاوه بر این مطالب با استفاده از جعبه لینک میتوانبد فیلم های تکنولوژی جدید را از اپارات با دسته بندی موضوعی مشاهده نمایید!
...SILICONVALLEY

...SILICONVALLEY

شما علاوه بر این مطالب با استفاده از جعبه لینک میتوانبد فیلم های تکنولوژی جدید را از اپارات با دسته بندی موضوعی مشاهده نمایید!

اختراع نمونه اولیه تصاویر هولوگرافیک توسط تیم ایرانی....!!!!

اختراع نمونه اولیه تصاویر هولوگرافیک توسط تیم ایرانی....!!!!


واحد مرکزی خبر: روزنامه فایننشال تایمز نوشت : با گذشت بیش از سی سال از ساخت فیلم مشهور جنگ ستارگان که در آن یکی از شخصیت های فیلم به صورت هولوگرافیک (تصاویر سه بعدی لیزری) ظاهر شده بود، ناصر پیغمبریان دانشمند ایرانی دانشگاه آریزونا آمریکا با کمک تیم تحقیقاتی این دانشگاه موفق شدند نخستین بار فناوری هولوگرافیکی را تولید کنند که امکان مخابره و مشاهده تصاویر سه بعدی را میسر می کند.

پیغمبریان می گوید مدل "حضور از راه دور سه بعدی هولوگرافیک" آنها نخستین سیستم مخابره سه بعدی عملی است که بی آنکه تماشاگران نیاز به استفاده از عینک های ویژه یا دیگر تجهیزات داشته باشند ، می توانند آن را ببینند.

استفاده احتمالی از این دستاورد علمی می تواند از استفاده های درمانی در درمان از راه دور تا تله کنفرانس ها و استفاده های سرگرمی متنوع باشد.

مدیر این طرح علمی گفت: "حضور از راه دور هولوگرافیک به این معنا است که ما می توانیم تصاویر سه بعدی را در یک مکان ضبط کنیم و بعد آن را در مکانی دیگر و درهر نقطه از دنیا به همان شکل سه بعدی نشان دهیم."

پیغمبریان افزود : سیستم های سه بعدی موجود یا هولوگرام های ایستا تولید می کنند که عمق و شفافیت عالی دارد اما حرکت ندارد یا به شکل فیلم هایی نظیر آواتار است که از یک زاویه دید دورنما ایجاد می کند اما به تماشاگر اجازه نمی دهد اطراف تصویر گردش کند.

فناوری جدید این ضعف ها را جبران کرده است.

قلب این سیستم خارق العاده، یک پلیمر "عکاسی" است که ازمایشگاه های تحقیقاتی نیتو دنکوی ژاپن در کالیفرنیا ان را ساخته است.

تصاویر سه بعدی با طیفی از دوربین ها از زوایای مختلف ثبت می شود و بعد به صورت دیجیتالی در نور لیزری که پالس سریع دارد، رمزگذاری می شود این نور پیکسل های هولوگرافیک را در این پلیمر ایجاد می کند.

پرفسور پیغامبریان گفت : هفت تا ده سال طول می کشد تا این سیستم برای استفاده مصرف کنندگان و آزمایش آن در خانه مهیا شود.

جراحان در سراسر جهان می توانند از این فناوری تازه برای جراحی مغز و مشاهده تصاویر سه بعدی به شکلی کاملا واقعی استفاده کنند و عمل های جراحی را از طریق آن انجام دهند.

درباره تله کنفرانس ها نیز فرد می تواند درحالی که در یک نقطه از دنیا قرار دارد در محلی دیگر با تصاویر هولوگرافیک و ارتباطات سریع اینترنتی حضوری سه بعدی داشته باشد.

اگر خواهان یادگیری هستید...

اگر خواهان یادگیری الکترونیک هستید به ای سایت سری بزنید...

اموزش الکترونیک بهنام مقتدری

http://ste.ugig.ir/