...SILICONVALLEY

...SILICONVALLEY

شما علاوه بر این مطالب با استفاده از جعبه لینک میتوانبد فیلم های تکنولوژی جدید را از اپارات با دسته بندی موضوعی مشاهده نمایید!
...SILICONVALLEY

...SILICONVALLEY

شما علاوه بر این مطالب با استفاده از جعبه لینک میتوانبد فیلم های تکنولوژی جدید را از اپارات با دسته بندی موضوعی مشاهده نمایید!

برش پلاسما - برش فلزات بدون مرز قطر! + فیلم

برش پلاسما

پلاسما حالت چهارم ماده است که در دماها و ولتاژ های بالا رخ می دهد مثل رعد و برق که میلیون ها درجه قدرت دارد .

حال تصور کنید دستگاهی داشته باشید که با اتصال به برق شهر 220 ولت در خروجی 350 ولت 5 امپر دهد . این دستگاه دارای یک قسمت منبع تغذیه یا برق و دوسیم + و - است که به اصطلاحا "نازل " متصل می شوند . اما نازل چیست ؟


در عکس بالا مشخص می شود نازل به سیم - خروجی دستگاه و فلز مورد برش به + دستگاه وصل میشود . سپس مثل زمانی که رعد و برق در اسمان ایجاد می شود ابتدا گاز  محافظ میله تنگستن که برای خنک کردن و ادامه قوس است پمپ شده و مثل جرقه زن گاز یا فندک منبع تغذیه انرژی بالایی به درون نازل متصل می کند و بوووم !!!

جرقه ای ایجاد می شود مثل رعدو برق با این تفاوت که دائما وصل است و دمای بالایی دارد که همه چیز را ذوب میکند . دقت کنید جنس نازل از تنگستن است که رشته لامپ هم از همان نوع است و دمای بالا را تحمل می کند .


فیلم اموزش ساخت پلاسما در خانه :


نکته : اتصال مغزی مداد اتوماتیک یا اتد با ورق الومینیوم نازک جرقه ایجاد میکند که دمای بالایی دارد و باعث ذوب ورق و پیش روی میله میشود . منبع حداقل 24 ولت 3 امپر است . مثلا اگر منبع 24 ولت 10 امپر که حدود 80 هزار تومن در جعبه فلزی به فروش میرسد الومینیوم با قطر 3 برابر را برش میدهد . دقت کنید دستگاه پلاسما صنعتی اینگونه کار نمیکند و دستگاه با یونیزه کردن (بالا بردن دمای گاز با جرق برق یا قوس) گاز بین فلز و نازل را پلاسما که دمای بالای ان همه چیز رو می بره .

از پلاسما در ساخت موتور موشک پلاسما و لیزر استفاده می شود .




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد